+420 608 33 11 00(po - čt: 7:00 - 17:00, pá: 7:00 - 15:00)

Aktuality pro motoristy

Zaplavená auta budou za hubičku!

06.06.2013 - 09:45

Utopené auto už nikdy nebude jako dřív, shodují se odborníci. I po důkladném vysušení a odbahnění bude vždy trochu zapáchat, v elektřině budou řádit šotci a v nepřístupných dutinách začne rezivět. Při nákupu podezřele levné ojetiny auto očichejte a hledejte v záhybech bahno.

Kdo se rozhodne prodat vůz, který utrpěl povodní, bude se snažit na nejnutnějších opravách ušetřit maximum a pak už budou s vozem jen problémy.

Na rovinu je třeba přiznat, že auto, které propláchla povodeň, už nikdy nebude takové jako dřív. Nejčistší cestou, jak se takového auta zbavit, je rozprodat ho na součástky. Asi nejrozumnější je ho dojezdit a pak vyhodit. Na pokusy zamaskovat stopy po vodě se většinou přijde, takže bazarista takové auto odmítne. Při individuálním prodeji je to zase cesta do problémů, když se začne auto novému majiteli kazit.

 

Hledejte bahno a čichejte!

Sázkou na jistotu je hledat bahno. To se z různých skulin a záhybů opravdu špatně odstraňuje. Odborník z Auto ESA Tomáš Svoboda prozrazuje pár fíglů, kde ho hledat. Hledejte drobné usazeniny například uvnitř dveří pod čalouněním, dále v různých částech elektrické kabeláže. Při rozpojení kontaktů jsou znatelné usazeniny v zásuvkách. Dalším příkladem může být pojistková skříň, ve které usazeniny zůstávají.

Drtivá většina dnešních automobilů má mnoho elektroniky. Jakmile se ke konektorům, tištěným obvodům či řídicí jednotce dostane voda, stanou se nefunkčními ihned, nebo velmi brzy. Pokud je zaplavený automobil novější konstrukce než Škoda 120 či Favorit, byla by jeho záchrana dražší než pořízení srovnatelného vozu nezaplaveného.

U takového vozu je velmi pravděpodobná porucha na elektroinstalaci. To může v extrémním případě vést až k naprosté neovladatelnosti vozu. Může být ohrožena funkce například airbagů. Pokud najdete úplně nové svazky elektroinstalace, zbystřete.

Při nákupu také prohlédněte sedačky, strop a čalounění, zda na nich nejsou skvrny nebo mapy. Bazaristé mají zkušenost, že opravdu málo lidí je tak pečlivých, že dokážou odstranit i poslední stopy po naplaveném velmi jemném šedohnědém prášku. Dívejte se do záhybů v těsnění a plastových dílech, v různých rozích a skulinách, které jsou špatně dostupné. Různé vroubkované plasty na sobě i po omytí vodou na sobě mají našedlý povlak od bahna.

A ještě jeden osvědčený recept: určitě by vás měl varovat buď zápach, nebo naopak hodně výrazná vůně, která má něco přehlušit. Očichejte tedy díly, které jsou z nasákavých materiálů, zda neucítíte hnilobný zápach.

Pokud je vozidlo profesionálně připravené na prodej například včetně výměny sedaček, je obtížné zaplavení odhalit. Pokud si nejste jisti, že poznáte auto, kterým se prohnala voda, přizvěte k výběru a nákupu automechanika. To by ostatně mělo být pravidlem při každém nákupu ojetého vozu.

 

 

Zdroj: http://auto.idnes.cz/jak-poznat-auto-po-povodni-d0g-/auto_ojetiny.aspx?c=A130604_115654_auto_ojetiny_fdv