+420 608 33 11 00(po - čt: 7:00 - 17:00, pá: 7:00 - 15:00)

Přepis vozidla v depozitu (odhlášení a přihlášení)

Pokud máte kupce na vozidlo, není nutné vozidlo z depozitu vždy vyřazovat. Stačí změnit majitele. K přepisu vozidla je nutná evidenční kontrola. Na evidenční kontrolu musíte vozidlo převézt na podvalu, protože bez registračních značek není možné vzít vozidlo na pozemní komunikaci. Poté bude na úřadě přepsán majitel v technickém průkazu a vy jste automaticky bez starostí. Veškeré povinnosti nyní přebere nový majitel. Ten si buď vozidlo ponechá v depozitu i nadále nebo ho poté z depozitu, na základě potřebných dokumentů, vyřadí. Vozidlo je možné přepsat na jakémkoli městském úřadě. Pokud ale nový majitel požaduje uvedení vozidla opět do provozu, a tedy i navrácení registračních značek, pak bude muset na úřad, kde došlo k jeho vyřazení a kde jsou tedy i uloženy registrační značky. K ukončení vyřazení bude nutné mít navíc platné STK a povinné ručení (zelenou/bílou kartu).

Co je k přepisu vozidla potřeba

  • formulář – Žádost o zápis změny vlastníka nebo provozovatele silničního vozidla (formulář zde)
  • osobní doklady obou smluvních stran (popř. plná moc s ověřeným podpisem nezúčastněné strany na úřadu)
  • velký technický průkaz
  • platná evidenční kontrola, ne starší než 1 rok (platí pro evidenční kontroly od ledna 2023), protokol nemusí být fyzicky
  • soukromá osoba cizinec – kopie dokladu o pobytu minimálně na dobu 6 měsíců
  • úředně ověřená plná moc od leasingové společnosti k převodu vozidla (jen v případě, je-li vozidlo zakoupeno na leasing)
  • v některých případech se hradí i ekologická daň
  • správní poplatek za přehlášení motorového vozidla je ve výši 800 Kč
  • správní poplatek za přehlášení přípojného vozidla do 750 kg je ve výši 500 Kč
  • správní poplatek za přehlášení přípojného vozidla nad 750 kg je ve výši 700 Kč
  • správní poplatek za přehlášení motocyklu do 50 ccm je ve výši 300 Kč
  • správní poplatek za přehlášení motocyklu nad 50 ccm je ve výši 500 Kč

V případě zastupovaní naší Agenturou Kryštof je navíc potřeba

  • plná moc s ověřeným podpisem prodávajícího (formulář zde)
  • plná moc s ověřeným podpisem kupujícího (formulář zde)

V případě jednání za firmu požadujeme:

  • fyzická osoba – plná moc s ověřeným podpisem
  • právnická osoba – plná moc s ověřeným podpisem majitele (jednatele) firmy
Cena za vyřízení je ve výši 600,- Kč

Veškeré doklady se předkládají v originálu, popř. v ověřených kopiích, vždy jedná osoba oprávněná nebo osoba s úředně ověřenou plnou mocí.

Máte zájem o provedení některého z úkonů naši agenturou?


Kontaktujte nás na tel.: 608 33 11 00, email: info@agenturakrystof.cz nebo nás navštivte na naší pobočce.